اخبار تمرینات تیم ملی والیبال
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد من یکی از طرفدار ها ی درجه یک امیر غفور و میر سعید معروف و فرهاد قائمی هستم البته در کنارش بازیکن ها ی دیگه رو هم دوست دارم من 12 سالمه خودم والیبال هم بازی میکنم . و از خواهرم کیمیا جون ممنونم که کمکم کرده و خودش هم یک وب داره خیییییییییلی خوبه به نام والیبال ایران جهانی شد حتما بهش سر بزنیدنظر ویادتون نره در نظر سنجی شرکت کنید اگر خواستید لینک کنید این عنوان وب من هست : با ما دنیای والبیال رو تجربه کنید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان با ما دنیای والیبال را تجربه کنید و آدرس donyaevoolleyball.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 97
بازدید کل : 60235
تعداد مطالب : 85
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

با ما دنیای والیبال را تجربه کنید
چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, :: 14:8 ::  نويسنده : كيانا       

 

سال پرکار والیبالیست‌ها آغاز شد/
از تمرینات نفس‌گیر نوروزی تا نگاهی به غول‌های هم‌گروه

تمرینات تیم ملی والیبال ایران برای حضور در لیگ جهانی از روز هفتم فروردین ‌ماه آغاز شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران با حضور خولیو ولاسکو اولین اردوی خود را برای کسب آمادگی به منظور حضور در لیگ جهانی والیبال از هفتم فروردین آغاز کرد تا با توجه به زمانی که تا شروع مسابقات لیگ جهانی دارد به آمادگی بالایی برسد.

* تمرینات نفس گیر ولاسکو در تعطیلات نوروز

در اردوی اول تیم ملی که با اضافه شدن بازیکنان 4 تیم حاضر در پلی‌آف از 7 فروردین ماه آغاز شد، جمع اردونشینان بزرگسال به عدد 14 رسید تا این بازیکنان زیر نظر کادر فنی تیم ملی تمرینات نفس‌گیر خود را به صورت جدی و البته با شادابی خاصی برگزار کنند. در این اردو که در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود بازیکنان تمرینات دفاع و سیستم‌های جدید دفاعی را به صورت تئوری و عملی انجام می‌دادند. ضمن اینکه همچنان تمرینات وزنه و دریافت در دستور کار تمرینات تیم ملی قرار داشت.

سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی عراقی، عادل غلامی، علیرضا جدیدی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، رحمان داودی، امیر غفور، شهرام محمودی، فرهاد ظریف، مجتبی یوسفی، پوریا فیاضی و آرش کشاورزی 14 بازیکن حاضر در اردو هستند. ضمن اینکه با پایان اردوی اسفندماه تیم ملی که تلفیقی از بازیکنان دو تیم بزرگسال و زیر 23 سال بود، صنوبری و حسن‌پور از اردو حذف شدند.

* آملی‌ها صبح‌ها در خدمت تیم ملی و عصرها در خدمت کاله

طبق برنامه کادر فنی و به دلیل حضور تیم کاله مازندران در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا، بازیکنان ملی‌پوش این تیم از روز 23 فروردین ماه صبح‌ها با تیم ملی تمرین می‌کنند و عصر با تیم کاله کار می‌کنند تا در تمرینات هر دو تیم حضور داشته باشند.

به هر حال نخستین تمرین تیم ملی والیبال در سال 1392 درحالی از صبح روز چهارشنبه، 7 فروردین در سالن فدراسیون برگزار شد که فرهاد قائمی با اجازه کادر فنی قرار شد از روز دهم فروردین به جمع اردونشینان اضافه شود. بازیکنان در نخستین تمرین سال جدید پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات نوروزی با روحیه‌ای بالا در این تمرین حاضر شدند و برنامه‌های کادر فنی را با جدیت خاصی دنبال می‌کردند.

بازیکنان پس از گرم کردن و انجام کارهای کششی به دو دسته تقسیم شدند؛ در نیمه اول تمرین بازیکنان پست‌های پاسور، سرعتی‌زن و پشت خط‌زن وزنه زدند و بازیکنان پست‌های لیبرو و دریافت کننده به کار با توپ پرداختند و در نیمه دوم تمرین جای خود را عوض کردند.

ولاسکو در نخستین تمرین ملی‌پوشان در سال جدید روی دریافت بازیکنان و تطبیق آنها با قوانین جدید فدراسیون بین‌المللی تمرکز خاصی داشت.

* اردونشینان در کلاس تئوری ولاسکو

روز نهم فروردین ماه اردونشینان تیم‌های ملی کشورمان در کلاس تئوری تاکنیک ولاسکو شرکت کردند.

بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی زیر 23 سال به طور همزمان در کلاس تئوری تاکنیک ولاسکو که تمرکز زیادی بر روی دریافت و دفاع داشت حاضر شدند و خولیو ولاسکو دقایقی به تدریس در این خصوص پرداخت.

در این کلاس علاوه بر بازیکنان تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی زیر 23 سال، کادر فنی دو تیم نیز حضور داشتند و همگی به دقت به صحبت‌های ولاسکو گوش می‌کردند.

* یازدهم اردیبهشت، آخرین فرصت برای اعلام اسامی

فدراسیون جهانی والیبال به 18 تیم شرکت کننده در لیگ جهانی والیبال 2013 اعلام کرده تا 11 اردیبهشت فرصت دارند اسامی 22 بازیکن مدنظرشان را برای شرکت در این دوره از مسابقات اعلام کنند. 

با توجه به اینکه مسابقات لیگ جهانی بسیار فشرده است و تیم‌ها باید مسافرت‌های زیادی را برای برگزاری مسابقات انجام دهند هر کشور باید 2 تیم کاملاً آماده در خدمت داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند از بازیکنان جایگزین استفاده کنند.

سرمربیان تیم‌ها برای اعلام اسامی 12 بازیکن نهایی خود تا یک ساعت مانده به شروع مسابقه فرصت دارند.

* تصمیمی جدید به سود شاگردان ولاسکو

تیم ملی والیبال ایران خود را برای حضور در بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی والیبال که از خرداد ماه سال 1392 آغاز می‌شود، آماده می‌کند و از 17 خرداد ماه کار خود در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال را با بازی مقابل روسیه آغاز می‌کند.

پس از اینکه تیم ملی با حضور ولاسکو برای نخستین بار جواز حضور در رقابت‌های لیگ جهانی را کسب کرد دپارتمان این مسابقات در لوزان سوئیس تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت تا بر خلاف دوره‌های قبل که این رقابت‌ها در 4 گروه 4 تیمی برگزار می‌شد، مسابقات 2013 با شرکت 18 تیم در 3 گروه آغاز شود.

در بندهای این تصمیم قرار شد تیم ایران که رنکینگش نسبت به 6 تیم گروه سوم بالاتر است در گروه دوم قرار بگیرد و با این قانون و مطابق آئین‌نامه تنها دو تیم آخر از گروه سوم از لیگ جهانی سقوط می‌کنند. با این شرایط و با توجه به حضور ایران در گروه دوم مسابقات، حضور ملی‌پوشان در دوره آینده رقابت‌ها هم قطعی است؛ به این ترتیب شاگردان ولاسکو با خیالی راحت‌تر و با استرس کمتری پا به میدان مسابقه با غول‌های والیبال جهان می‌گذارند.

 * غول‌های والیبال دنیا مقابل انگیزه پارسی

تیم ایران در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با تیم‌های قدرتمندی همچون روسیه، آلمان، صربستان، ایتالیا، کوبا هم‌گروه است. در لیگ جهانی هیچ تیم ساده‌ و آسانی حضور ندارد و نمی‌توان نتیجه هیچ یک از مسابقات را از قبل پیش‌بینی کرد، اما شاگردان جوان ولاسکو اصلاً ناامید نیستند و با انگیزه بالا تصمیم دارند تا قدرت واقعی خود را به همه نشان دهند.

روسیه؛ ولادیمیر آلکنو که تیم ملی والیبال روسیه را به مدال طلای مسابقات المپیک لندن رسانده بود به دلیل بهبود وضع سلامتی خود از سمت سرمربیگری تیم ملی روسیه کناره‌گیری کرد تا به این ترتیب ورونکف از این پس هدایت این تیم را بر عهده گیرد. قرار داد او با فدراسیون والیبال روسیه 2 ساله است و او می‌تواند به کار خود در تیم لوکوموتیو نیز ادامه دهد.

یکی از برنامه‌های ابتدایی ورونکف، لیگ جهانی والیبال 2013 و رسیدن به مقام قهرمانی یا نایب قهرمانی اروپا در سپتامبر امسال برای راهیابی به بازی‌های جام‌جهانی 2014 خواهد بود.

این تیم در آخرین دوره رقابت‌های لیگ جهانی توانست از سد برزیل عبور کند و مقام قهرمانی را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب روسیه، مدافع عنوان قهرمانی در لیگ جهانی است و به این ترتیب سخت‌ترین حرف ایران در مرحله مقدماتی خواهد بود.

ایتالیا؛ لاجوردی‌پوشان دومین تیم پرافتخار لیگ جهانی هستند و همیشه جدال ایران و ایتالیا تماشایی از آب در آمده است. با توجه به اینکه خولیو ولاسکو در دهه 90 هدایت تیم ایتالیا را برعهده داشته اصلا دلش نمی‌خواهد یک بار دیگر برابر این تیم بازنده شود و تصمیم دارد این بار با شاگردان جوانش کار را برای یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ جهانی دشوار کند و حتی نیم نگاهی هم به پیروزی دارد.

کوبا؛ این تیم هم پیش از این با تیم ایران و شاگردان ولاسکو روبرو شده است و توانسته ایران را شکست دهد؛ کوبایی‌ها با تمرکز روی قدرت ذاتی خود همیشه در رده‌های بالای والیبال دنیا حضور داشتند؛ قطعا در لیگ جهانی هم همین شرایط حاکم خواهد بود یعنی نماینده منطقه مرکزی قاره آمریکا با هدایت مربی کارکشته خود که به پرفسور والیبال دنیا هم معروف است تصمیم دارند دست پر از مرحله مقدماتی صعود کنند.

صربستان؛ این تیم پیش از این توانست در رقابت‌های انتخابی المپیک با عبور از سد ایران حضور خود در رقابت‌های المپیک را قطعی کند، اما این بار شرایط متفاوت است. صربستان که قهرمان اروپا هم هست این بار باید در تهران به مصاف شاگردان ولاسکو برود؛ جایی که قطعا تماشاگران زیادی به سالن مسابقه خواهند آمد تا سالن 12 هزار نفری را به جهنمی برای صرب‌ها تبدیل کنند. هواداران به والیبال و حتی بازیکنان تیم ملی هم امید زیادی به پیروزی برابر صربستان دارند، حال باید منتظر ماند و دید که شرایط چگونه رقم خواهد خورد.

آلمان؛ این تیم هم مانند صربستان در تهران باید برابر ستاره‌های ایران قرار بگیرد. آلمان‌ها نسبت به سایر حریفان ایران گمنام‌تر و ناشناخته‌تر هستند اما این موضوع دلیلی نیست بر اینکه شاگردان ولاسکو پیروزی خود بر این تیم را قطعی بدانند و آلمان‌ها را دست کم بگیرند، چراکه لیگ جهانی جایی نیست که تیم‌ها یکدیگر را دست‌کم بگیرند. حال اینکه ژرمن‌ها هم باید در سال 12 هزار نفری ازادی برابر ایران صف‌آرایی کنند نکته مثبتی است تا درصد شانس شاگردان ولاسکو بیشتر شود.

 

* برنامه مسابقات تیم ایران در مرحله نخست یا بین قاره‌ای:

 

17 و 19 خرداد به میزبانی روسیه

روسیه – ایران

 

31 خرداد و 2 تیر به میزبانی ایران

ایران – صربستان

 

7 و 9 تیر به میزبانی ایتالیا

ایتالیا – ایران

 

14 و 16 تیر به میزبانی کوبا

کوبا – ایران

 

21 و 22 تیر به میزبانی ایران

ایران - آلمان

در تاریخچه لیگ جهانی تیم‌ برزیل با 9 طلا، 3 نقره، 4 برنز در صدر پرافتخارترین تیم‌ها قرار دارد و پس از آن ایتالیا با 8طلا، 3نقره، 2 برنز در مکان دوم قرار دارد و روسیه با 2طلا، 5نقره، 7برنز در جایگاه سوم است.

معروف: شاید کاپیتان موقت تیم ملی باشم/ برای بازوبند خودم هم به مهدوی رای دادم

سعید معروف پاسور اول تیم ملی والیبال در غیاب علیرضا نادی با رای اکثریت بازیکنان کاپیتان اول ایران شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال شد. بعد از دعوت نشدن علیرضا نادی کاپیتان قبلی تیم به اردو، خیلی ها منتظرمعرفی کاپیتان جدید بودند.هرچند خیلی ها بازوبند کاپیتانی را بر بازوی معروف می دیدند.آن هم به خاطر اینکه او کاپیتان دوم تیم بود. با این حال خولیو ولاسکو سرمربی خیلی زود تکلیف را روشن کرد. این بار با رای گیری. او پنج شنبه از شاگردانش خواست تا از بین مهدی مهدوی و سعید معروف کاپیتان را انتخاب کنند. 11 رایی که به نام سعید معروف نوشته شد، بازوبند کاپیتانی تیم ملی والیبال رابه نام او زد. مهدوی هم کاپیتان دوم تیم شد. هرچند کاپیتان جدید تیم ملی خودش انتظار نداشته: «من اصلا به کاپیتانی فکر نکرده بودم. به هر حال بچه ها با بودن علیرضا نادی به کاپیتانی او عادت کرده بودند. منم دوست داشتم او در لیگ جهانی هم کاپیتان تیم ملی بود. اما ظاهرا شرایط طوری شده که فعلا کنار تیم نیست.»
این بار برخلاف دوره های قبل ، رای تکلیف کاپیتان را روشن کرد. شاید معروف فکر نمی کرد، با رای گیری اکثریت مهر تایید بر کاپیتانی او بزنند. خودش می گوید:«با اینکه 15 -20 روزی از شروع اردو گذشته بود اما با نبود نادی تیم هم کاپیتان نداشت. تا اینکه ولاسکو پیشنهاد انتخاب کاپیتان با رای را داد. او گفت بازیکنان آزادند با رای خود کاپیتان را انتخاب کنند. بچه ها هم لطف داشتند و به من رای دادند. البته من به مهدی مهدوی رای دادم چرا که او از من در تیم ملی پیشکسوت تر است. چند سال زودتر وارد تیم ملی شده و حتی در تیم های نوجوانان و جوانان هم بوده.»
کاپیتان جدید می داند که از حالا به بعد کارش سخت تر شده: «به هر حال کاپیتانی مسئولیتی سنگین است .فرقی نمی کند چه کسی باشد.» اما سنگینی مسئولیت کاپیتانی باعث نمی شود تا پاسور اول تیم ملی والیبال شیرینی آن را حس نکند: «طبیعی است که حس خوبی دارد. اما به همان اندازه که هر چیزی حس خوبی دارد، مسئولیت و دردسرهای خاص خودش را هم دارد.هر کس که کاپیتان می شود، در عین حال که می تواند خوشحال باشد،باید از عهده کار هم برآید.امیدوارم منم در مقطع کوتاهی که علیرضا نادی در تیم نیست، بتوانم به خوبی این مسئولیت را انجام دهم تا دوباره او برمی گردد و بازوبند را می گیرد.»
او که ارتباط صمیمی با نادی دارد، از تعطیلی دو روزه استفاده می کند تا برای بستن بازوبند اجازه بگیرد: «تا دیروز که اردو بود وتمرین. اما امروز و فردا استراحت داریم. من می روم تا نادی را ببینم و حضوری از او در دو،سه ماهی که نیست اجازه بگیرم.اگر هم حضور نشد، تلفنی رخصت می گیرم.»
او در فصل قبل لیگ برتر بیشترین بار تیم شهرداری ارومیه را به دوش کشید. معروف معتقد است که تجربه لیگ را درتیم ملی خرج می کند: «بالاخره این مساله را زمان ثابت می کند.هر چند می دانم تجربه مسئولیتی که در تیم شهرداری ارومیه داشتم برای کاپیتانی تیم ملی بی تاثیر نیست. به هر حال باید ببینم از پس کار برمی آیم یا نه.» کاپیتان تیم ملی می داند مسئولیت بیشتر روی کارش در زمین هم بی تاثیر نیست: «به هر حال کاپیتانی همه چیز را تحت تاثیر می گذارد اما نباید از جنبه منفی به آن نگاه کرد. بستگی دارد که چطور خودت را در زمین مدیریت کنی تا جنبه منفی جلوه نکند. این را هم مرور زمان ثابت می کند.» با این حال او ایمان دارد کارش موقتی است:«کار، کار سختی است اما اطمینان دارم که کاپیتانی ام موقتی است.من کارم را انجام می دهم تا نادی برگردد.»

 
اودرباره اردو می گوید:«همه چیز اردو خوب است.ولاسکو هم راضی است. فعلا که کم و کسری نداشتیم. فقط تمرینات سنگین است که بعد از دو سه هفته اول تمرین، فشار هم رد می شود. با این حال همه بچه ها با صد درصد توان و انگیزه بالا تمرین می کنند.»
معروف نتیجه ایران در اولین تجربه لیگ جهانی را قابل پیش بینی نمی داند: «با اینکه بچه ها انگیزه زیادی دارند اما نتیجه قابل پیش بینی نیست.هنوز شرایط بقیه تیم ها هم مشخص نیست. با این حال در اولین حضور،حریف از پیش باخته نیستیم. مطمئن باشید مقابل همه تیم ها خوب بازی می کنیم و حتی می توانیم زنگ خطر بعضی تیم ها باشیم.» به نظر پاسور اول تیم ملی رشد والیبال ایران در لیگ جهانی پررنگ تر می شود: «والیبال ایران تا به حال رشد خوبی داشته است. نتایج تیم ملی در لیگ جهانی آن را پررنگ تر می کند، شاید نتایج خیلی هم ایده آل نباشد اما روند روبه رشد را نشان می دهد.»

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: