درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد من یکی از طرفدار ها ی درجه یک امیر غفور و میر سعید معروف و فرهاد قائمی هستم البته در کنارش بازیکن ها ی دیگه رو هم دوست دارم من 12 سالمه خودم والیبال هم بازی میکنم . و از خواهرم کیمیا جون ممنونم که کمکم کرده و خودش هم یک وب داره خیییییییییلی خوبه به نام والیبال ایران جهانی شد حتما بهش سر بزنیدنظر ویادتون نره در نظر سنجی شرکت کنید اگر خواستید لینک کنید این عنوان وب من هست : با ما دنیای والبیال رو تجربه کنید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان با ما دنیای والیبال را تجربه کنید و آدرس donyaevoolleyball.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 60240
تعداد مطالب : 85
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

با ما دنیای والیبال را تجربه کنید
چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 23:36 ::  نويسنده : كيانا       

 

والیبال ورزش مورد علاقه سربازها در جنگ جهانی دوم بود. ورزش والیبال که در ابتدا مینتونت (Mintonette) نامیده می‌شد در سال ۱۸۹۵ - یعنی چهار سال پس از تولد بسکتبال - توسط فردی بنام ویلیام جی. مورگان ابداع شد. مورگان متولد سال ۱۸۷۰ در شهر نیویورک بود که پس از تحصیل در کالج جوانان مسیحی مسئولیت تهیه برنامه‌های ورزشی برای سلامتی و تندرستی مردان به او واگذار شده بود.

او این بازی را با ترکیب بازی‌های بسکتبال، تنیس و هندبال ایجاد کرد و هدفش طراحی ورزشی بود که برای افرادی که تمایل به تحرک کمتری دارند، مناسب باشد.

قوانین بازی در ابتدا بسیار ساده بود چرا که بیشتر از آن که شبیه ورزش باشد، یک تفریح محسوب می‌شد اما به تدریج پس از آن که این ورزش در کشورهای دیگر – به خصوص فیلیپین - نیز علاقه‌مندانی یافت، لزوم تدوین قوانین رسمی برای آن احساس شد.

تور اولیه‌ای که برای این بازی در نظر گرفته شده بود با ایده از تنیس، ۲ متر انتخاب شد و با توپ بسکتبال شبیه به بازی هندبال انجام می‌شد. این ورزش تا سال ۱۹۰۰ توپ مخصوصی برای خود نداشت و با هر توپی - از جمله توپ بسکتبال – آن را بازی می‌کردند. هدف هر تیم آن بود که توپ را در زمین حریف فرود بیاورد و در این راه توپ در دست یاران خودی می‌چرخید. در سال ۱۹۱۲ امتیازهای هر گیم ۲۱ تعیین شد و ارتفاع تور نیز بیشتر شد.

فیلیپینی‌ها اولین قانون مدون برای این بازی را در سال ۱۹۱۶ تهیه کردند و به دنبال آن در سال ۱۹۲۸ اتحادیه والیبال ایالات متحده آمریکا تشکیل شد و به وضع قوانین این ورزش اقدام کرد.



چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 23:31 ::  نويسنده : كيانا       

 

والیبال یک ورزش گروهی می‌باشد که در آن بازیکنان در دو تیم شش نفره در دو سوی یک تور قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا با توجه به قوانین بازی، توپ را از روی تور در زمین تیم مقابل فرود آوردند.[۱]

والیبال در سال ۱۸۹۵ در کشور آمریکا متولد و در المپیک ۱۹۶۴ توکیو برای نخستین بار در برنامه بازی‌های المپیک قرار گرفت، فراگیر شد و تقریبا در تمام دنیا بازی می‌شود که در شرق آسیا و همچنین کشورهای برزیل و ایتالیا محبوب‌تر است. این رشته تقریبا برای تمام گروه‌های سنی مناسب هست و وسایل بازی شامل توپ و تور می‌باشد.


بازی تیم‌های ایتالیا و روسیه در سال ۲۰۰۵
   


چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 12:7 ::  نويسنده : كيانا       

 

جدال تفکرات مربیان در هفته چهارم لیگ برتر

هفته چهارم از دور برگشت رقابتهای لیگ برتر والیبال باشگاههای ایران یکشنبه 10 دی ماه با انجام 6 بازی در شهرهای مختلف برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دور برگشت رقابتهای لیگ برتر والیبال باشگاهها روز یکشنبه به هفته چهارم خود می رسد؛ هفته ای که حساسیت خاصی در بالای جدول دارد چراکه تیم های مدعی در این روز به مصاف هم می روند تا مشخص شود کدام تیم قدرت بیشتری دارد. شهرهای تهران، کاشان، بندرعباس، کرج، مشهد و یزد در این روز از تیم های حاضر در لیگ برتر میزبانی می کنند.
پیکان که هم اکنون با 30 امتیاز در رده اول قرار گرفته در این هفته با فراغ بال بیشتری به میدان می رود و نظاره گر جدال سایر مدعیان این فصل خواهد بود. شاگردان پیمان اکبری که با پیروزی مقابل پیشگامان کویر در هفته قبل نتیجه مهمی را به دست آوردند روز یکشنبه در مشهد به مصاف میزان خراسان می روند. البته در این بین نباید از اندیشه قوچان نژاد و بازیکنان در تیم میزان گذشت چراکه دست کم گرفتن این تیم با انگیزه می توانند نتیجه ای همانند نتیجه دور رفت را که با شکست تهرانی ها همراه بود رقم بزند.
در کرج تیم سایپا از کاله مازندران میزبانی می کند؛ جایی که جدال دیدنی را میان تیم های مدعی رقم می زند و شاید روز مهمی برای نفرزاده و عطایی در هر دو تیم باشد. هر دو تیم که در دیدارهای هفته گذشته خود پیروز از میدان بیرون آمدند و شمار امتیازات خود را افزودند حالا رودرروی یکدیگر قرار می گیرند تا مشخص شود که آیا عطایی و شاگردانش در تیم کاله همانند بازی رفت می توانند پیروز شوند و یا نفرزاده با آنالیز رقیب اجازه پیروزی حریف را نمی دهد و بازیکنانش را برای کسب بیشترین امتیاز آماده کرده است. 27 امتیاز بودن هر دو تیم برای اینکه یکی از دیگری سبقت بگیرد و خود را به رده های بالاتر برساند بر حساسیت این بازی می افزاید.

اما یزد این هفته برگزار کننده یک بازی مهم دیگر این هفته خواهد بود. روز یکشنبه تیم پیشگامان کویر یزد به مصاف متین ورامین می رود تا بتواند همچنان رده دومی اش را با پیروزی بر این تیم حفظ کند. یزدی ها که هفته قبل با شکست مقابل پیکان به رده دوم سقوط کردند حالا می خواهند جبران مافات کنند و به همین دلیل میرحسینی با افکار خود روز سختی را برای ورامینی ها رقم می زند. در طرف دیگر هم اگرچه کارخانه بازی رفت را به یزدی ها واگذار کرده بود اما با انگیزه ای که شاگردانش دارند مقابل این مدعی قد علم می کنند  و اجازه نمی دهند تا امتیازات نصیب میزبان شود. هم اکنون پیشگامان 28 امتیازی است و در رده دوم قرار دارد و متین با 27 امتیاز بعد از تیم های سایپا و کاله در رده پنجم قرار گرفته است.

در ادامه این مسابقات در کاشان تیم باریج اسانس از شهرداری ارومیه پذیرایی می کند. بازی رفت این دو تیم که 3 بر یک به سود ارومیه ای ها تمام شده بود درس عبرتی برای معدنی است تا این تیم را دست کم نگیرد و با تمام قدرت مقابل حریف به میدان برود. در هر حال معدنی به خوبی از توان معروف و نادی که در تیم شهرداری ارومیه بازی می کنند آگاه است و باید ترفندهای خود را برای مهار این دو بازیکن به کار ببندد. شهرداری ارومیه که از شروع دور برگشت هنوز نباخته هم برای ادامه روند پیروزی هایش امیدوار است تا به 26 امتیاز و رده ششمی اش در جدول بیافزاید فرصت حضور در میان مدعیان را پیدا کند.
در تهران هم تیم نوین کشاورز از شهرداری تبریز میزبانی می کند. این بازی که جدال تیم های انتهایی جدول به شمار می رود طبعا در سایه سایر مسابقات این هفته قرار می گیرد اما نباید فراموش کرد که تیم های انتهایی جدول هم برای بقا در لیگ برتر تلاش زیادی می کنند و باید این مسابقه را هم حساس برای این تیم ها دانست. در هر حال مسعود آرمات و قاسم تاجری که این فصل بر خلاف فصل قبل نتایج خوبی را به دست نیاوردند شرایط سختی را تجربه می کنند که پیروزی در این بازی برای هر کدام از آنها اهمیت خاصی را دارد. شهرداری هم اکنون در رده دهم و نوین در رده یازدهم ایستاده است.
اما در آخرین بازی این هفته بازرگانی جواهری گنبد میهمان آلومینیوم المهدی بندرعباس است. آلومینیوم که هم اکنون در رده هشتم جدول قرار گرفته به مصاف تیم آخر جدول رده بندی می رود اما این دلیل نمی شود تا گنبدی ها را دست کم گرفت و مقابل آنها به سادگی بازی کرد. جواهری که بعد از هفته ها در هفته گذشته بالاخره طعم شیرین پیروزی را میزان مشهد چشید مطمئنا انگیزه زیادی برای تکرار پیروزی دارد و باید دامغانی و شاگردانش در تیم آلومینیوم مراقب این انگیزه باشند.

لازم به ذکر است بر اساس اعلام سازمان لیگ دیدار باریج اسانس و شهرداری ارومیه در کاشان بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

برنامه کلی هفته چهارم دور برگشت به شرح زیر است:

یکشنبه 10 دی ماه
کاشان ساعت 17:30: باریج اسانس کاشان – شهرداری ارومیه
بندرعباس ساعت 16: آلومینیوم المهدی بندرعباس – بازرگانی جواهری گنبد
کرج ساعت 17:30: سایپا البرز – کاله مازندران
مشهد ساعت 17: میزان مشهد – پیکان تهران
تهران ساعت 17:30: نوین کشاورز – شهرداری تبریز
یزد ساعت 17:30: پیشگامان کویر یزد – متین ورامین


جدول رده بندی تیم های تا پایان هفته سوم از دور برگشت رقابتها به شرح زیر است:
1-پیکان تهران با 30 امتیاز
2-پیشگامان کویر یزد با 28 امتیاز
3-سایپا البرز با 27 امیتاز
4-کاله مازندران با 27 امتیاز
5-متین ورامین با 27 امتیاز
6-شهرداری ارومیه با 26 امتیاز
7-میزان خراسان با 24 امتیاز
8-آلومینیوم المهدی بندرعباس با 20 امتیاز
9-باریج اسانس کاشان با 14 امتیاز
10-شهرداری تبریز با 14 امتیاز
11-نوین کشاورز با 9 امتیاز
12-جواهری گنبد با 4 امتیاز

 
جدال تفکرات مربیان در هفته چهارم لیگ برتر 1



چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 12:3 ::  نويسنده : كيانا       

 

سقوط سه پله ای پیشگامان در روز صعود متین و کاله

هفته چهارم از دور برگشت لیگ برتر والیبال ایران با صدرنشینی پیکان تهران صعود متین ورامین به رده دوم جدول به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، امروز یکشنبه 10 دی ماه هفته چهارم از دور برگشت لیگ برتر والیبال در شهرهای کاشان، بندرعباس، کرج، مشهد، تهران و یزد برگزار شد که در مهمترین بازیها تیم متین ورامین با شکست پیشگامان کویر یزد به رده دوم صعود کرد و کاله مازندران هم با شکست سایپا به رده سوم رسید.
در بازیهای امروز تیم پیشگامان کویر یزد در حالی که از متین ورامین میزبانی می کرد در شهر خود و مقابل هوادارانش با نتیجه 3 بر یک شکست خورد تا 3پله در جدول رده بندی سقوط کند. در این بازی شاگردان مصطفی کارخانه با تمام قدرت مقابل پدیده این فصل لیگ برتر به میدان رفتند و در نهایت توانستند این تیم را در خانه خود شکست دهند. شاگردان میرحسینی که در دور رفت با همین نتیجه متین ورامین را شکست داده بود این بار مغلوب شاگردان کارخانه شدند تا به رده پنجم جدول نزول پیدا کنند و در مقابل هم تیم حریف با 30 امتیاز به رده دوم جدول رده بندی تکیه بزند.

اما در کرج یک بازی مهم دیگر برگزار شد و آن جدال دیدنی سایپا و کاله آمل بود. در این بازی تیم میزبان 3 بر 2 مقابل کاله آمل شکست خورد تا پنجمین شکست این فصل خود را تجربه کند. بهروز عطایی و شاگردانش همانند بازی رفت پیروز جدال با نفرزاده و شاگردان جوانش شدند. به این ترتیب کاله با 29 امتیاز به رده سوم صعود و سایپا با 28 امتیاز به رده چهارم نزول پیدا کردند. از حواشی به وجود آمده در این بازی درگیری تماشاگران کاله با نیروی انتظامی در سالن مسابقه بود.

در این بین در روزی که تغییرات زیادی در جدول رده بندی برای تیم های مدعی به وجود آمد شاگردان پیمان اکبری در مشهد با خیالی آسوده مقابل میزان خراسان به میدان رفتند و 3 بر صفر بر این تیم غلبه کردند. با این پیروزی پیکان با 33 امتیاز در رده اول همچنان باقی ماند و با 3 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول صدرنشین است. شاگردان قوچان نژاد هم با شکست در این بازی دهمین باخت خود را تجربه کردند تا با 17 امتیاز در رده دهم جدول قرار بگیرند.از نکات جالب توجه این بازی حضور خوب تماشاگران مشهدی و احترام آنها به هر دو تیم بود. با وجود اینکه تیم میزان در این بازی شکست خورد اما تماشاگران مشهدی به خوبی از پس میزبانی برآمدند و این روز را به نام خود ثبت کردند.


در کاشان تیم باریج اسانس از شهرداری ارومیه پذیرایی کرد و این تیم را با نتیجه 3 بر صفر راهی کرد. حسین معدنی که برای پیروزی در این بازی بازیکنانش را آماده کرده بود در نهایت موفق شد و توانست جبران شکست مرحله رفت را کند. به این ترتیب باریج اسانس با این 3 امتیاز 17 امتیازی شد و در رده نهم قرار گرفت و شهرداری ارومیه هم با 26 امتیاز در همان رده ششم باقی ماند. در این بازی سعید مصطفی وند و سعید معروف از تیم شهرداری ارومیه به دلیل اعتراض به داور به ترتیب اخطار شفاهی  و کارت زرد دریافت کردند.


اما آلومینیوم المهدی بندرعباس امروز در دیداری سخت مقابل بازرگانی جواهری گنبد به پیروزی دست یافت. در این بازی نماینده بندرعباس به سختی با نتیجه 3 بر 2 مقابل رضا ابراهیمی و شاگردانش پیروز شد تا 22 امتیازی شود و همچنان در رده هشتم بماند. اما تیم جواهری که این فصل نمایش سال گذشته خود را نداشته چهاردهمین باخت خود را ثبت کرد تا تنها با 5 امتیاز این تیم در رده آخر جدول رده بندی قرار بگیرد.

در آخرین بازی این هفته هم شهرداری تبریز از سد نوین کشاورز گذشت. نماینده تهران در حالی که از تبریزی ها میزبانی می کرد مقابل این تیم 3 بر یک شکست خورد تا بدون کسب امتیاز این هفته را به پایان برساند. اما شاگردان احمد مساجدی در تیم تبریزی با 3 امتیاز این بازی 17 امتیازی شدند و رده دهم را به نام خود ثبت کردند.


نتایج کامل مسابقات هفته چهارم دور برگشت به شرح زیر است:
باریج اسانس کاشان 3- صفر شهرداری ارومیه
(25-23، 25-20، 31-29)
آلومینیوم المهدی بندرعباس 3-2 بازرگانی جواهری گنبد
(20-25،26 -28، 25-22 ، 25-21، 17-15)
سایپا البرز 2-3 کاله آمل
(17-25، 25-17، 25-22، 17-25، 19-21)
میزان مشهد صفر – 3 پیکان تهران
(26-28، 16-25، 17-25)
نوین کشاورز 1 -3 شهرداری تبریز
(24-26، 21-25، 29-27، 18-25)
پیشگامان کویر یزد 1-3 متین ورامین
(25-14، 19-25، 14-25، 19-25)
 



چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 11:32 ::  نويسنده : كيانا       

هفته دهم از رقابتهای لیگ برتر والیبال باشگاههای ایران ا چهارشنبه 18 بهمن ماه در شهرهای مختلف برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته دهم از دور برگشت رقابتهای لیگ برتر والیبال باشگاههای کشور با برگزاری شش مسابقه در شهرهای تهران، آمل، تبریز، یزد، کرج و کاشان برگزار شد که در پایان صعود تیم های متین ورامین و کاله مازندران به پلی آف قطعی شد و جدال پا به پای تیم های سایپا و شهرداری ارومیه برای رسیدن به پلی آف همچنان ادامه دارد. ضمن اینکه تیم های نوین کشاورز و جواهری گنبد هم با قرار گرفتن در رده های یازدهم و دوازدهم سقوطشان به لیگ دسته اول قطعی شد.

در مهمترین بازی هفته دهم تیم های صدرنشین پیکان و رده سومی کاله مازندران در شهر آمل به مصاف هم رفتند و پیروز این دوئل پنچ سته تیم میزبان بود. در این بازی کاله با تکیه بر بازیکنان ملی پوش خود همچون موسوی، زرینی و قائمی توانست جبران شکست دور رفت را انجام دهد و با نتیجه 3 بر 2 تیم صدرنشین پیکان را شکست دهد. عطایی که برای رسیدن به پلی آف در این هفته ها به آب و آتش می زد دو امتیاز سرنوشت ساز را امروز به دست آورد تا مجوز صعود به پلی آف را هم کسب کند. در این بین نباید از توان پاسورهای هر دو تیم به سادگی گذشت؛ پتکوویچ در تیم کاله و حسینی در تیم پیکان امروز تمام توان فنی خود را به نمایش گذاشتند تا همه از انجام این بازی دیدنی لذت ببرند. در طرف دیگر زمین هم اکبری و شاگردانش که صعودشان به پلی آف قطعی شده بود اگرچه در این بازی شکست خوردند اما توانستند 1 امتیاز را از آملی ها بگیرند و 46 امتیازی شوند. به این ترتیب پیکان صدرنشین و کاله هم با 41 امتیاز در رده سوم باقی ماندند.

در تهران تیم های نوین کشاورز و متین ورامین به مصاف هم رفتند تا این بازی به سود تیم میهمان رقم بخورد. بازی این دو تیم در حالی به سود کارخانه و تیمش با نتیجه 3 بر صفر رقم خورد که متین جواز صعود به پلی آف را به دست آورد و در طرف مقابل هم نوین کشاورز به لیگ دسته یک سقوط کرد. متین که تنها یک پیروزی برای صعود به پلی آف نیاز داشت در این بازی آن را به دست آورد تا به این ترتیب این تیم بعد از پیکان به عنوان تیم دوم خود را در پلی آف ببیند و از این پس برای حضور در آن مرحله برنامه ریزی کند. اما نوین کشاورز با هدایت آرمات که در این فصل برخلاف فصل قبل ظاهر شد نتوانست بر امتیازات خود بیفزاید تا در هفته دهم از دور برگشت با 16 امتیاز در رده یازدهم و متین هم با 44 امتیاز در رده دوم بمانند.

اما دیگر مدعی این فصل یعنی سایپا البرز در کرج موفق به شکست آلومینیوم شد. کرجی ها که در این روزها شرایط حساسی را پشت سر می گذارند، می دانستند باید برای رسیدن به پلی آف تنها به پیروزی دست یابند و حریف امروز خود را با نتیجه 3 بر 1 مغلوب  کردند تا علاوه بر کسب سه امتیاز این بازی برای بازی هفته آینده خود باروحیه ترشوند. نفرزاده که می دانست تیمش در این فصل کار سختی را دارد، برای رسیدن به جمع پلی آفی ها برنامه ای جز برد نداشت. اما آلومینیوم که این فصل هم به خوبی ظاهر شد در این بازی نتوانست پیروزی هفته گذشته اش را تکرار کند و سه امتیاز را به تیم میزبان داد تا با همان 26 امتیاز در رده نهم بماند. سایپا هم با این سه امتیاز مهم با 40 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت تا سرنوشت صعودش به هفته آینده موکول شود.

در یزد هم تیم های پیشگامان کویر یزد و شهرداری ارومیه مقابل یکدیگر قرار گرفتند که نتیجه این بازی به سود یزدی ها رقم خورد. در این بازی پیشگامان کویر یزد که بعد از برد هفته قبل خود روحیه اش را به دست آورده بود توانست مقابل شهرداری ارومیه با قدرت ظاهر شود و در خانه با نتیجه 3 بر 2 پیروز شود. به این ترتیب شاگردان جورجویچ در تیم ارومیه ای که برای پیروزی به مصاف پیشگامان رفته بودند باید برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر پلی آف بازی هفته آینده خود را با پیروزی پشت سر بگذارند چراکه از میام این تیم و سایپا البرز تنها یک تیم می تواند راهی پلی آف شود. به این ترتیب و با ثبت این نتیجه در جدول رده بندی تیم های شهرداری ارومیه و پیشگامان کویر یزد به ترتیب با 38 و 35 امتیاز در رده های پنجم و ششم قرار گرفتند.

در تبریز تیم شهرداری این شهر به ششمین برد خود در این فصل دست یافت. در این بازی شاگردان مساجدی به مصاف میزان مشهد رفتند  که موفق شدند این تیم را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد و خود را به امتیاز 21 برساند. تبریزی ها که چند هفته ای به شکست عادت کرده بودند در بازی امروز با تکیه بر انگیزه خود مقابل مشهدی ها به برد شیرین دست یافتند تا به این ترتیب در فاصله یک هفته تا پایان دور برگشت مسابقات، در رده دهم باقی بمانند و از سقوط به لیگ دسته یک نجات یابند. اما شاگردان قوچان نژاد که در بازی قبل مقابل سایپا یک امتیاز را به دست آوردند در این بازی نتوانستند فروغ هفته قبل را داشته باشند و پیروزی و 3 امتیاز این بازی را به تیم میزبان هدیه کردند تا به این ترتیب میزان با 32 امتیاز به رده هفتم سقوط کند.

در کاشان هم تیم باریج اسانس این شهر مقابل میهمان خود جواهری گنبد به پیروزی رسید. بازی امروز برای شاگردان معدنی بسیار خوش یمن بود تا این تیم، جواهری را که این فصل با ناکامی مواجه بوده را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب سازد و به این ترتیب رقم امتیازات خود را به عدد 30 برساند. به این ترتیب هفتمین برد تیم باریج اسانس از شروع دور برگشت در روز ثبت بیستمین شکست جواهری به دست آمد تا این تیم گنبدی سقوطش به لیگ دسته اول قطعی شود. جواهری گنبد با 7 امتیاز در رده آخر جدول رده بندی قرار دارد.

لازم به ذکر است تیم کاله باتوجه به کسب این پیروزی به علت کسب تعداد برد بیشتر نسبت به شهرداری ارومیه تحت هر شرایطی به مرحله پلی آف صعود می کند، چرا که در صورت برابر شدن امتیازات تعداد برد رده بندی را مشخص می کند.

 

پیشگامان کویر یزد 3- 2 شهرداری ارومیه
(23-25 ، 25-14، 26-24، 20-25، 15-12)
 
نوین کشاورز صفر - 3 متین ورامین
(15-25 ، 25-27، 23-25)
 
شهرداری تبریز 3 – صفر میزان مشهد
(25-17 ، 25-21، 25-20)
 
کاله مازندران  3-2 پیکان تهران
(23-25، 25-21، 22-25، 25-16 ، 15-11)
 
سایپا البرز 3 – 1 آلومینیوم المهدی بندرعباس
(28-30 ، 25-19، 25-14 ، 25-21)
 
باریح اسانس کاشان 3 – صفر جواهری گنبد
(25-22، 25-19 ، 25-19)
 



چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 11:29 ::  نويسنده : كيانا       

 

هفته پایانی لیگ برتر والیبال باشگاههای ایران روز چهارشنبه 25 بهمن ماه در شهرهای مختلف برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته یازدهم از دور برگشت (هفته بیست و دوم) رقابتهای لیگ برتر والیبال باشگاههای ایران چهارشنبه برگزار می شود تا مرحله مقدماتی لیگ برتر به پایان برسد و تیم های صعود کننده به پلی آف معرفی شوند. اما رقابتهای این هفته برای تیم های پیکان، متین ورامین و کاله که پیش از این صعودشان به پلی آف مشخص شده بود با آرامش بیشتری دنبال می شود و برعکس برای تیم های سایپا و شهرداری ارومیه از بالاترین حساسیت برخوردار است. چراکه یکی از این دو تیم برای رسیدن به پلی شانس دارد و جالب است که سرنوشت آنها به دست تیم های قعر جدولی که سقوطشان به لیگ دسته یک نهایی شده افتاده است.

در بازی های این هفته در ارومیه تیم های شهرداری ارومیه و نوین کشاورز به مصاف هم می روند. شهرداری ارومیه که با 38 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و برای رسیدن به پلی آف باید به رده چهارم برسد روز سختی را دارد. این تیم با دو امتیاز اختلاف نسبت به تیم رده چهارمی سایپا برای جبران و از دست ندادن شانس حضور در پلی آف به پیروزی و کسب هر سه امتیاز این بازی نیاز دارد و باید در انتظار شکست رقیب خود یعنی سایپا باشد. شاگردان جورجوویچ که با شکست در بازی هفته قبل خود مقابل یزدی ها از کورس مدعیان عقب افتادند باید در آخرین روز مرحله مقدماتی با بهترین شرایط پا به میدان بگذارند. در طرف مقابل هم تیم نوین کشاورز که سقوطش به لیگ دسته یک قطعی شده است و تنها 16 امتیاز را در این مرحله به دست آورده برای اعاده حیثیت به میدان می آید و باید منتظر بود و دید که پیروزی از آن کدام تیم است.

اما در گنبد هم تیم های جواهری گنبد و سایپا البرز رودر روی هم قرار می گیرند تا سرنوشت تیم چهارم صعود کننده به پلی آف مشخص شود. سایپا که برای رسیدن به پلی آف از شانس بیشتری نسبت به شهرداری ارومیه برخوردار است برای تمام کردن کارش در دور مقدماتی به امتیاز کامل این بازی احتیاج دارد. این شرایط برای سایپای رده چهارمی با 40 امتیاز بسیار مهم  است. به هر حال نفرزاده می داند برای رسیدن به پلی آف باید همانند دور رفت گنبدی ها را شکست دهد تا این مهم صورت گیرد. اما گنبدی ها که  پیش از این سقوطشان به لیگ دسته اول مسجل شده بود، در هفته های اخیر نشان داده اند تیم دست و پا بسته ای نیستند.

بازی تیم های متین ورامین و کاله مازندران شاید جذاب ترین و زیباترین بازی این هفته از نظر فنی باشد. کارخانه و عطایی که تیمشان را در پلی آف می بینند تنها برای ارائه بازی زیبا در ورامین به مصاف هم می روند و قدرت فنی خود را به نمایش می گذارند. به هر حال هر دو تیم در این هفته به آرامش نسبی رسیده اند و در روزی که تیم های سایپا و شهرداری ارومیه حساس ترین روز خود را سپری می کنند این دو تیم تنها برای نمایش والیبال زیبا مقابل یکدیگر قرار می گیرند. البته متینی ها برای جبران شکست دور رفت از انگیزه بیشتری نسبت به رقیب خود برخوردارند. هم اکنون متین ورامین و کاله مازندران هر کدام با 44 و 41 امتیاز در رده های دوم و سوم جدول رده بندی قرار دارند.

در تهران هم تیم های پیکان و باریج اسانس کاشان در خانه والیبال به مصاف هم می روند. اکبری که دو هفته ای است با آرامش در لیگ کار می کند و از صعودش به پلی آف خوشحال است در این روز مقابل نماینده کاشان قرار می گیرد تا با پیروزی بر این تیم صدرنشینی اش در دور مقدماتی را حفظ کند و با آرامش راهی پلی آف شود. اما شاگردان معدنی هم در این بازی انگیزه لازم برای پیروزی را دارند. کاشانی ها که 30 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارند برای صعود در جدول به پیروزی نیاز دارند تا با شروع دور بعدی بتوانند رده بهتری را در مصاف با حریفانشان کسب کنند. هم اکنون پیکان با 46 امتیاز در رده اول قرار دارد.

اما در مشهد هم تیم های میزان مشهد و پیشگامان کویر یزد در یک بازی دیدنی به میدان می روند. پیشگامان که بعد از جدایی مربی اش و با حضور سرمربی جدید خود دو هفته ای است که طعم شیرین پیروزی را چشیده است و توانسته خود را تا رده ششم جدول بالا بکشد برای افزایش پیروزی هایش به پیروزی فکر می کند. این در حالی است که میزان هم برای تکرار نتیجه دور رفت که با پیروزی این تیم همراه بود برنامه دارد و در فکر افزایش 32 امتیازش است تا از رده هفتم جدا شود. هم اکنون پیشگامان با 35 امتیاز در رده ششم قرار دارد.

در آخرین بازی این هفته هم شهرداری تبریز از آلومینیوم المهدی بندرعباس میزبانی می کند. مساجدی که در تیم تبریزی تا کنون به 6 پیروزی رسیده است و در رده دهم قرار دارد اگرچه می داند نمی تواند رده اش را در پایان دور مقدماتی افزایش دهد اما برای اعاده حیثیت به میدان می آید. در طرف دیگر هم آلومینیوم المهدی که با 26 امتیاز در رده نهم قرار دارد برای پیروزی و تکرار نتیجه دور رفت به تبریز می رود تا در صورت پیروزی به شمار امتیازاتش بیفزاید. شاید این بازی بی خطر ترین بازی در مسابقات این هفته از لیگ باشد اما به هر حال شرایط آن برای این دو تیم و مربیانشان مهم است.
به هرحال در پایان این هفته چهره چهار تیم پلی آف معرفی می شود و جایگاه هشت تیم دیگر مقام آنها را در لیگ برتر والیبال مردان در سال 1391 را تعیین می کند.
 
برنامه کلی بازیهای این هفته به شرح زیر است:
چهارشنبه 25 بهمن ماه
ارومیه ساعت 15:30: شهرداری ارومیه – نوین کشاورز تهران
مشهد ساعت 15:30: میزان مشهد – پیشگامان کویر یزد
ورامین ساعت 15:30: متین ورامین – کاله مازندران
تبریز ساعت 15:30: شهرداری  تبریز – آلومینیوم المهدی بندرعباس
تهران ساعت 15:30: پیکان تهران – باریج اسانس کاشان
گنبد ساعت 15:30: جواهری گنبد – سایپا البرز
 
جدول رده بندی مسابقات تا پایان هفته بیست و یکم به شرح زیر است:
1-      پیکان تهران با 46 امتیاز
2-      متین ورامین با 44 امتیاز
3-      کاله مازندران با 41 امتیاز
4-      سایپا البرز با 40 امتیاز
5-      شهرداری ارومیه با 38 امتیاز
6-      پیشگامان کویر یزد با 35 امتیاز
7-      میزان خراسان با 32 امتیاز
8-      باریج اسانس کاشان با 30 امتیاز
9-      آلومینیوم المهدی بندرعباس با 26 امتیاز
10-  شهرداری تبریز با 21 امتیاز
11-  نوین کشاورز با 16 امتیاز
12-  جواهری گنبد با 7 امتیاز



چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, :: 11:16 ::  نويسنده : كيانا       

 

 اولین پیروزی پلی آف به نام متین و کاله 


روز اول مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال با پیروزی تیم های متین ورامین و کاله مازندران به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، روز اول رقابتهای پلی آف لیگ برتر والیبال امروز چهارشنبه 2 اسفند ماه با برگزاری دو مسابقه در شهرهای تهران و ورامین برگزار شد که طی آن تیم های متین و کاله اولین پیروزی را به نام خود ثبت کردند.
در تهران تیم های پیکان تهران و کاله مازندران به مصاف هم رفتند که تیم میهمان برد را به نام خود ثبت کرد تا در بازی برگشت کار راحتی را در پیش داشته باشد. بهروز عطایی و بازیکنانش که می دانستند در تهران کار سختی را در پیش دارند با برنامه ای خاص پا به میدان گذاشتند و توانستند 3 ست را مقابل دوست برده تهرانی ها به دست آورند و اولین پیروزی این مرحله را با نتیجه 3 بر 2 کسب کنند. حالب باید  منتظر بازی برگشت بود تا مشخص شود که آیا تهرانی ها در شهر آمل می توانند انتقام شکست امروز و دور نیمه نهایی فصل قبل را از کاله بگیرند یا نتیجه فصل قبل تکرار می شود. به هر حال نتیجه امروز نشان داد که دو تیم از نظر فنی در آمادگی بالایی قرار دارند اما طبق قوانین تنها یکی از این دو تیم باید راهی فینال شود. اما در تهران و در خانه والیبال که میزبان این مسابقه بود برخی حواشی هم وجود داشت که باید منتظر تصمیمات سازمان لیگ و کمیت انضباطی در مورد آن بود.

درورامین  هم تیم های متین و سایپا البرز رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که پیروزی این بازی از آن تیم میزبان بود. در  این بازی مصطفی کارخانه برای جبران نتایج بازیهای رفت و برگشت مرحله مقدماتی، با آنالیز دقیق مقابل این تیم بازیکنانش را به میدان فرستاد و موفق شد در سه ست پیاپی و با نتیجه 3 بر صفر از سد نماینده البرز بگذرد. ورامینی ها که از حساسیت این مرحله آگاه بودند با آمادگی بالاتری نسبت به حریف به میدان رفتند و با پیروزی در این بازی خود را یک  گام به فینال نزدیک تر کردند. اما فرهاد نفرزاده و بازیکنانش که در بازی امروز نتیجه را واگذار کردند رقابت خوبی را به نمایش گذاشتند اما برتری فنی و البته تجربه بازیکنان متین بیشتر از سایپا بود و به همین دلیل آنها مجبور به تسلیم در برابر این تیم شدند. اما نگاه سایپا و امید این تیم برای رسیدن به فینال تمام نشده و البرزی ها برای بازی دور برگشت در شهر کرج از حالا برنامه ریزی می کنند. این تیم با بهره گیری از بازیکنان جوانش مقابل حریفان به میدان رفته و باید دید که این تیم در این مرحله می تواند همچون بازیهای دور مقدماتی ورامینی ها را شکست دهد یا خیر.
به هر حال بازی برگشت برای تیم های بازنده در روز اول پلی آف بسیار مهم است و در صورتی که تیم های سایپا و پیکان نتوانند در بازی دوم پیروز شوند باید برای رده سومی به مبارزه بپردازند. در شرایطی که این دو تیم بتوانند شکست امروز خود را در  بازی برگشت جبران کنند بازی سوم تعیین کننده تیم صعود کننده به فینال خواهد بود.
مطمئنا دور برگشت برای تیم های پیروز امروز یعنی کاله و متین از حساسیت بیشتری برخوردار است و می دانند اگر لحظه ای غفلت کنند ممکن نتیجه را به حریف واگذار کنند چراکه انگیزه آنها هم به نوع خود زیاد است.
 
نتایج کلی بازیهای امروز به شرح زیر است:
پیکان تهران 2-3 کاله مازندران
(28-30 ، 25-19، 21-25، 25-16، 12-15)
متین ورامین 3- صفر سایپا البرز
(25-23 ، 25-16 ، 25-21)



سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:, :: 23:39 ::  نويسنده : كيانا       

 

 

مصاحبه با شهرام محمودی بازیکن میانهای تیم ملی والیبال ایران
لطفآ یک بیوگرافی کوتاه از خودتو برامون بگید؟
شهرام محمودی هستم متولد 29/4/67 در کرج. اما اصالتآ ترک زبان و میانه ای هستم. در یک خانواده پر جمعیت دارای 3 برادر و 2 خواهر هستم.و از 10 سالگی مینی والیبال را شروع کردم ...
سابقه بازی در چه تیم هایی را دارید ؟
آیدانه چالدران - پیکان - پتروشیمی - آلمینیوم هرمزگان و کاله مازندران
چه شد که شهرام محمودی به کاله پیوست ؟
بعد از پیشنهادات متعددی که از باشگاه های مختلف داشتم با در نظر گرفتن شرایط و تمامی مواردی که برای پیشرفت وجود دارد باشگاه کاله را در نظر گرفتم و میخواهم در این تیم با حمایت تماشاگران خونگرم آملی دوباره به تیم ملی برگردم.
چه خبر از برادرتان بهنام محمودی و آیا برای حضور در کاله با ایشون مشورت کردید ؟
سلامتی...بعد از انجام 3 عمل جراحی بر روی زانو های خود از دنیای حرفه ای خداحافظی کرد و الان برای خودش تمرین سبک میکند.و برای دکترای تربیت بدنی اقدام کرده است و بعد از رد کردن چند پیشنهاد خوب سوپر لیگی الان مربی تیم امید های کرج است. 100 درصد با ایشون مشورت کردم تا حدی که هنگام امضای قرارداد کنار من بود و یکی از کسانی که مرا به حضور در آمل ترغیب کرد بهنام بود.
بزرگترین آرزوی ورزشی شهرام محمودی چیه ؟
سلامتی خانواده و بازی در لیگ ایتالیا
با شنیدن این کلمات اولین چیزی که به ذهنت میرسه برای ما بگو:
شهرام محمودی:مصمم و با تعصب
غذای مورد علاقه: قرمه سبزی
مهد والیبال ایران : آمل و ارومیه و گنبد
ورزشی غیر از والیبال: تنیس و اسکی و اسب سواری
فوتبال:تراکتورسازی
احمد(خودم): دوست خوب و حمایت کننده عالی تیم
کاله:خیلی قوی
شهر آمل:خیلی زیبا
هواداران کاله : متعصب و خونگرم
خوشتیپ ترین والیبالیست ایران: همه والیبالی ها خوشتیپ هستند
ولاسکو: بزرگ ولی ...
تیم ملی والیبال : در شرایط خیلی خیلی حساس
بهروز عطایی:جوان و قوی و توانا



سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:, :: 20:51 ::  نويسنده : كيانا       

                          والیبال را از کجا شروع کردی؟

سال 83 والیبال را از مدرسه راهنمایی شروع کردم. در مدرسه ما فقط والیبال، هندبال و پینگ‌پنگ داشت و شاید اگر فوتبال هم می‌داشت به سمت فوتبال می‌رفتم و از بین این رشته‌ها من والیبال را انتخاب کردم. اول راهنمایی وارد والیبال شدم تا سال سوم که مربی از استقلال آمد و من را انتخاب کرد من چون درسم خوب بود قبول نکردم ولی از تابستان شروع کردم و این جوری وارد والیبال شدم

* چطور به تیم ملی رسیدی؟
قبل از اینکه ولاسکو به تیم ملی دعوتم کند بازی من را در لیگ و تیم ملی جوانان دیده بود به من گفت که به من اعتقاد دارد و مثل مربی‌های ایرانی دنبال بازیکنان اسمی نیستم.

 

 

 

* برقراری ارتباط با بازیکنان تیم بزرگسالان چطور بود؟
با وجود اینکه من از سایر بازیکنان کوچکتر بودم ولی خیلی زود با هم ارتباط صمیمانه برقرار کردیم و  و این کمک کرد که راحت تر بازی کنم.

بقيه در ادامه مطلب

* با ولاسکو و ست‌کویچ در تیم های بزرگسالان و جوانان کار کردی. نظرت در مورد این دو مربی چیست؟
ست‌کویچ خیلی برای من زحمت کشید و من والیبالم را مدیون او هستم. اما ولاسکو در میدان بزرگتری به من بها داد و هر دو برای من کار ارزشمندی کردند. ست‌کویچ من را ساخت بزرگ کرد و به والیبال معرفی کرد و ولاسکو هم یک میدان بزرگتری را برای من فراهم کرد. اما در خصوص سطح فنی افتخارات ولاسکو نشان دهنده همه چیز هست و نیازی به تعریف ندارد. اما ست‌کویچ هم واقعاً مربی خوبی است با وجود اینکه خیلی‌ها از او انتقاد می‌کنند اما در طول چهار سالی که من با او کار کردم 3 دوره به فینال رسیدیم و در دوره آخر ششم * شما ملی‌پوشی هستید که در سطح جهانی هم مطرح شدید. فکر می کنید امیر غفور در بین مردم چه جایگاهی دارد و آیا از وضعیت موجود راضی هستی مثلا در مقایسه با جواد کاظمیان که همشهری شماست؟
مردم خیلی به من لطف دارند ولی فوتبال را با هیچکدام از رشته‌ها نمی‌شود مقایسه کرد. خوشبختانه والیبال و بسکتبال نسبت به سایر رشته‌ها وضعیت بهتری دارد و از نظر مالی وضعیت بد نیست ولی در بقیه رشته‌ها بازیکنانی هستند که یک صندوقچه مدال و افتخار دارند ولی از پول خبری نیست



ادامه مطلب ...


سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:, :: 17:48 ::  نويسنده : كيانا       


بعد  به ايشون گفتيم که شما مرد شماره یک والیبال ایران شدین و اگه میشه
 از هواداراتون تشکر کنین که ایشون قبول کردن







بعد  مجله دنیای والیبال رو به ایشون دادکه تو اون صفحه ای که
باهاشون مصاحبه کردن  امضا کنن آقای نادی اون صفحه رو آوردن
و گفتن این عکسا رو اومدن خونمون از من گرفتن بعد من ازشون پرسیدم
 خیلی خوبه که مشهورین ؟ دوست دارین شهرت رو ؟ گفتن نه کلا کارمون
 خیلی سخته نمیتونیم پیش خونوادمون باشیم